مقاله

دانستنی‌هایی درباره میز و صندلی آشپزخانه

 

امروزه نشستن روی صندلی و پشت میز فقط به هنگام صرف غذا منحصر نشده است. در اکثر خانه‌ها غیر از صرف غذا، برای اموری مانند کار با لپ‌تاپ، دورهمی خانوادگی و انجام تکالیف کودکان از میز و صندلی استفاده می‌شود. با توجه به کمبود فضا در اغلب خانه‌ها، برای همه این کارها از میز و صندلی ناهارخوری استفاده می‌شود. بنابراین بیشتر خانواده‌ها به نسبت فضا و نوع استفاده‌شان از یکدست میز و صندلی ناهارخوری در خانه خود استفاده می‌کنند. حال اینکه بدانیم چه نوع میز و صندلی و با چه خصوصیاتی در فضای منزل باید استفاده شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مواردی مانند در نظر گرفتن فضای آشپزخانه و یا ناهارخوری و همچنین جنس و رنگ میز و صندلی ناهارخوری از مواردی است که می‌تواند به انتخاب ما کمک کند.

 

فضای مورداستفاده:

اهمیت زیادی دارد که فضای مورداستفاده برای میز و صندلی ناهارخوری چه ابعادی دارد و چه تعداد نفرات قرار است از این فضا استفاده کنند. حتی این مورد که میز و صندلی غذاخوری قرار است در آشپزخانه قرار بگیرد و یا به خاطر کمبود فضا باید در فضایی غیر از آشپزخانه باشد نیز مهم و حائز اهمیت است. گاهی لازم است برای خانواده‌های کم‌جمعیت و فضاهای کوچک از میز و صندلی تاشو استفاده شود. امروزه طراحی و ساخت میز و صندلی‌های تاشو گسترش زیادی داشته است و ایده‌های جالبی برای آن در نظر گرفته‌شده است. میز و صندلی مدل اسمارت ازاین‌دست محصولات است که علاوه بر وزن سبک و استحکام بالا، فضای کمی را اشغال می‌کند و کاربرد فراوانی دارد. برای فضاهای بزرگ‌تر باید از میزهای بزرگ‌تر استفاده شود تا از خالی بودن فضا جلوگیری شود. در اکثر موارد از میزهای چهارنفره استفاده می‌شود ولی در گاهی موارد لازم است سراغ میزهای با گنجایش متفاوت برویم. به‌طور مثال استفاده از میز سه‌نفره برای خانواده‌های کم‌جمعیت و خانه‌های کوچک می‌تواند انتخاب درستی باشد. میز سه‌نفره مدل نوا ازجمله این نوع میزهاست که مناسب فضاهای کوچک و خانواده‌های کم‌جمعیت است. این میز هم با صندلی نوا و هم با سایر مدل‌های صندلی قابل هماهنگ شدن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میز مدل نوا اینجا کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میز مدل اسمارت اینجا کلیک کنید.

وزن محصول:

از موارد بسیار مهمی که کمتر اهمیت داده می‌شود وزن محصول است. خیلی مهم است که محصول خریداری‌شده سبک بوده و علاوه بر استحکام بالا، به‌راحتی قابل جابجایی باشد. چوب راش گرجستان از نمونه چوب‌های مستحکم و سبک در صنعت مبلمان است که بسیار در این صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد. غیر از صندلی‌ها در بسیاری از خانه‌ها لازم است برای استفاده، میز هم جابجا شود پس اهمیت زیادی دارد که میز و صندلی خریداری‌شده وزن کمی داشته باشد تا در جابجایی‌ها مشکلی را برای مصرف‌کننده ایجاد نکند.

جنس محصول:

همان‌طور که در بالا اشاره شد جنس میز و صندلی ناهارخوری از موارد مهم در انتخاب این محصول است. به خاطر استفاده زیاد از میز و صندلی ناهارخوری و جابجایی‌های فراوان، بسیار مهم است که جنس محصول به‌گونه‌ای انتخاب شود تا در اثر جابجایی‌های فراوان دچار شکستگی و در اثر کثرت استفاده دچار پوسیدگی نشود. پس به سراغ محصولاتی بروید که علاوه بر وزن سبک، جنس مستحکمی دارند و تا سالیان سال خیال شما را از بابت داشتن یکدست میز و صندلی ناهارخوری راحت می‌کنند. چوب راش گرجستان می‌تواند انتخاب خوبی در میان محصولات چوبی باشد زیرا مصنوعات ساخته‌شده با این نوع چوب، علاوه بر استحکام بالا، قیمت مناسبی هم دارند. محصولات فلزی نیز جزو بادوام‌ترین میز و صندلی‌های ساخته‌شده هستند. میزهای فلزی معمولاً باروکش ام‌دی‌اف، شیشه و یا صفحات کورین ساخته و عرضه می‌شوند و ازنظر ظاهر و رنگ بدنه تنوع بیشتری نسبت به چوب دارند.

 

رنگ محصول:

رنگ از مواردی است که بسیار وابسته به سلیقه افراد است ولی باید مطابق با دکوراسیون و فضای مورداستفاده هماهنگ شود. درگذشته تنوع رنگ کمتری در مبلمان در نظر گرفته می‌شد. مخصوصاً در میز و صندلی ناهارخوری. ولی در حال حاضر تنوع رنگ استفاده‌شده در این نوع محصولات بیشتر شده و دست مصرف‌کننده در انتخاب بسیار باز است. رنگ چوب نسبت به رنگ روکش صندلی‌ها تنوع کمتری دارد و معمولاً در چهار رنگ سفید، خودرنگ، گردویی و ونگه خلاصه می‌شود. همچنین در محصولات فلزی، بااینکه تنوع بیشتر است ولی اغلب محصولات در رنگ‌های مشکی، سفید، زرشکی و آبی تیره تولید می‌شوند. ولی در انتخاب رنگ روکش پشتی و نشیمن صندلی‌ها انتخاب‌های زیادی را پیش رو خواهید داشت و می‌توانید مطابق با دکوراسیون خود، آن‌ها را انتخاب کنید.

 

ابعاد و اندازه:

ابعاد استفاده‌شده در میز و صندلی ناهارخوری به نوع استفاده بستگی دارد. طول و عرض میز ناهارخوری ارتباط کامل با تعداد نفراتی دارد که قرار است از آن استفاده کنند که این ابعاد با توجه به شکل صفحه میز متغیر است. در بعضی موارد میز چهارنفره به‌صورت گرد تولید می‌شود و در بعضی موارد به‌صورت مربع که انتخاب این اشکال به سلیقه مشتری و فضایی که باید در آن استفاده شود بستگی دارد. همچنین برای تعداد نفرات بیشتر هم این تغییر وجود دارد. مثلاً میزهای شش نفره و یا هشت نفره هم به‌صورت مستطیل تولید می‌شوند و هم به‌صورت بیضی. اما ازنظر ارتفاع تفاوت‌هایی وجود دارد. ارتفاع در اغلب میزها به یک استانداردی رسیده است که این مقدار، حدود 74 الی 76 سانتیمتر از کف زمین است که این استاندارد در تمام انواع میز اعم از اداری و کنفرانس و میز ناهارخوری رعایت شده است. اما نوع دیگری از میزها وجود دارند که مناسب برای صندلی اپن هستند. این نوع میزها به نام میز صبحانه خوری مشهور هستند و ارتفاع بالاتری نسبت به میزهای معمولی دارند. اگر در خانه اپن آشپزخانه دارید که قابل‌استفاده برای همه موارد است احتیاجی به هزینه بیشتر ندارید و با خرید چند صندلی اپن به خواسته خود می‌رسید. ولی اگر اپن در خانه شما وجود ندارد و دوست دارید که از صندلی اپن در خانه استفاده کنید می‌توانید از این نوع  میزهای بلند استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *