مقاله

قبل از خرید مبل راحتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

دقت در خرید مبل راحتی از جهاتی دارای اهمیت است. چگونگی استفاده از مبل، فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید و دکوراسیون اطراف از جمله موارد مهم در انتخاب یک مبل راحتی است. ما در این مطلب به اختصار شمارا با مواردی که باید در خرید یک مبل راحتی در نظر بگیرید آشنا می‌کنیم.

 

چگونه می‌خواهید از مبل راحتی خود استفاده کنید؟

تعیین نحوه استفاده از مبل در فضای موردنظرتان به شما کمک می‌کند تا با توجه به ویژگی‌های مختلف، مبل مناسبی را انتخاب کنید.

چه استفاده‌ای از مبل خودخواهید داشت؟ برای استفاده روزمره و استراحت، کتاب خواندن، تماشای تلویزیون و یا لم دادن بعد از یک روز طولانی از آن استفاده خواهید کرد یا برای فضای خشک و رسمی و پذیرایی از میهمان؟

چه فرد یا افرادی قرار است از این مبل استفاده کنند؟ به طور مثال افرادی که قامت بلندی دارند بهتر است از مبلی استفاده کنند که ارتفاع و عمق بیشتری داشته باشد و افرادی که دچار درد زانو یا کمر هستند باید از مبلمان مناسب وضعیت خود بهره ببرند. برای این افراد باید عمق کمتر و یا حتی نشیمن سفت‌تر برای مبل در نظر گرفته شود.

 

چه شکلی از مبل برای شما مناسب است؟

بعد از تعیین مورداستفاده از مبل، باید شکل مبل را هم با توجه به‌جایی که باید قرار بگیرد مشخص کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از کالایی که خریداری کرده‌اید داشته باشید.

یک مبل برای داشتن آرامش بیشتر می‌تواند عمق بیشتری داشته باشد و پر از کوسن‌های نرم باشد. بعضی از انواع مبل مانند لاوسون (Lawson) به دلیل نرمی زیاد نشیمن و پشتی برای اتاق تلویزیون مناسب‌تر است. ازاین‌رو انتخاب شکل مبل متناسب با فضای استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است.

یک مبل مجلل با نشیمن کم‌عمق و انحناهای کم برای فضاهای رسمی و اداری مناسب‌تر است.

بخشهای مختلف در پیکربندی مبل باید هماهنگ با فضا و مورد استفاده شما باشد. در صورت لزوم می‌توانید از قطعاتی در مجاورت مبل خود استفاده کنید مانند کشوهای کنار مبلی و یا مبل‌های تکی که با مبل راحتی شما هماهنگ می‌شود.

 

اندازه مبل راحتی

 

اندازه اتاق شما می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب مبل راحتی باشد.

قبل از انتخاب مبل اطمینان حاصل کنید که اندازه اتاق برای قرارگیری مبلی که قصد خرید آن را دارید مناسب است و قرار گرفتن این مبل راحتی در اتاق مخل نظم و مانع رفت‌وآمد در اتاق نخواهد شد. قبل از تصمیم به خرید از اندازه محل قرارگیری مبل و دیوارهای اطراف آن اطلاع داشته باشید.

یک مبل راحتی با عمق کمتر برای فضای کوچک و کم‌حجم مناسب‌تر از مبلی با عمق زیاد است. این انتخاب ممکن است روی راحتی مبل تأثیرگذار باشد که به خاطر وجود فضای کم مجبور به انتخاب آن هستید.

معمولاً مبل ال برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب است و برای فضای کوچک‌تر با محدودیت فضا از قطعات مبلمان کنار هم استفاده می‌شود که مزیت آن نسبت به مبل ال این است که می‌توانید آن را به شیوه‌های مختلف و متناسب با فضای خود چیدمان کنید.

 

چگونه پارچه مناسب برای مبل خود انتخاب کنید؟

برای نگهداری بهتر از مبل و استفاده طولانی‌مدت از آن بهتر است بدانید چه پارچه‌ای را باید برای آن انتخاب کنید.

در هر کشور و منطقه‌ای با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی آن منطقه و با توجه به انواع پارچه‌های موجود در بازار آن، انتخاب جنس پارچه مهم است.

معمولاً پارچه‌های بافت‌دار از استحکام بالاتری نسبت به نوع بدون بافت خود برخوردارند ولی ممکن است سخت‌تر از نوع بدون بافت تمیز شوند. کارشناسان فروش در شرکت‌های تولید مبلمان می‌توانند بهترین راهنمایی را درزمینهٔ انتخاب پارچه با توجه به انواع موجود در بازار به شما بدهند.

چرم نوع دیگر روکشی است که بروی مبلمان قابل‌استفاده است. معمولاً از این نوع جنس برای مبل راحتی و منزل کمتر استفاده می‌شود و استفاده بیشتر آن برای مبلمان اداری و در فضاهای رسمی است. چرم با توجه به نوع تولید و مصنوعی و طبیعی بودن آن ماندگاری و استقامت متفاوتی نسبت به پارچه دارد. اختلاف قیمت چرم و پارچه از دیگر تفاوت‌های این نوع جنس با جنس پارچه است که در مورد چرم طبیعی این اختلاف بسیار زیاد می‌شود.

 

نحوه انتخاب رنگ و طرح روکش مبل

برای انتخاب درست رنگ و طرح پارچه همیشه باید طرح و رنگ‌های استفاده‌شده در محل قرارگیری مبل را در نظر بگیرید. گاهی این رنگ و طرح‌ها باید هماهنگ با اتاق باشد و گاهی نیز لازم است تفاوتی میان آن‌ها وجود داشته باشد تا بیشتر از سایر وسایل موجود در اتاق به چشم بیاید.

روکش‌هایی با طرح ساده برای اتاق‌های کوچک کاربرد بیشتری دارد. شما می‌توانید با استفاده از کوسن‌های بیشتر و رنگی این طرح‌های ساده را جذاب‌تر کنید و درعین‌حال از شلوغی محیط و بی‌نظمی بصری در محیط اطراف جلوگیری کنید.

 

پارچه‌های طرحدار با طرح‌های شلوغ برای فضاهای بزرگ مناسب‌تر است. مزیت استفاده از این پارچه‌ها با طرح‌های شلوغ این است که می‌تواند ایرادات جزئی در فضای قرارگیری مبل را تحت پوشش خود قرار دهد و به زیبایی بصری محیط اضافه کند.

اگر می‌خواهید مبلتان بیش‌ازحد به چشم بیاید برای روکش آن از رنگ‌های قوی استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از یک روکش با خطوط ساده استفاده کنید تا همه‌چیز حالت یکنواخت داشته باشد.

 

چگونه یک مبل باکیفیت انتخاب کنیم؟

کیفیت واقعی یک مبل راحتی وابسته به موادی است که در درون آن استفاده‌شده و از دید بیننده پنهان است.

بدنه‌ی اصلی مبل‌های راحتی معمولاً از چوب ساخته‌شده است. مبل باکیفیت مبلی است که ساختار مستحکمی داشته باشد. این ساختار بهتر است از چوبی ساخته‌شده باشد که در کوره خشک‌شده است. چوب مناطق سردسیر مانند روسیه و گرجستان به خاطر تراکم بالاتر از کیفیت بهتری برخوردارند. همچنین وجود گره کمتر در چوب به بهتر شدن کیفیت آن کمک شایانی می‌کند. این مشخصات معمولاً در پایه‌ها بیشتر نمایان است و از روی بررسی پایه می‌توان به کیفیت چوب استفاده‌شده در مبل پی برد.

نشیمن و تشک مبل باید بعد از بر خواستن از روی آن سریع به حالت اولیه خود برگردد. امروزه در مبل‌های تولیدی بیشتر از فوم سرد تزریقی استفاده می‌شود که استحکام خیلی بیشتری نسبت به نوع گرم خود دارد و خیالتان را از بابت کیفیت مبل به مدت طولانی راحت می‌کند. همچنین هنگام نشستن و یا لم دادن روی مبل نباید بدنه و چارچوب اصلی آن را حس کنید چراکه این امر به‌مرورزمان باعث آسیب رساندن به اندام شما خواهد شد. حس کردن بدنه‌ی چوبی مبل هنگام نشستن یا تکیه دادن نشان از کیفیت پایین فوم و اسفنج به‌کاررفته در آن دارد.

 

2 دیدگاه در “قبل از خرید مبل راحتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. سمیرا خالقی گفت:

    خیلی مطلب جالبی بود. ممنونم از نویسنده این مطلب و سایت خوب آفر

  2. mohammah bahri گفت:

    خیلی خوب و بدرد بخور بود،تونستم ازش استفاده کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *