مقاله

معرفی صندلی راک مدل هاوانا

 

تولید و معرفی صندلی راک مدل هاوانا در مجموعه مبلمان آفر بهانه‌ای شد تا سری بزنیم به تاریخچه این نوع محصول و سپس در مورد خصوصیات این مدل جدید صحبت کنیم.

صندلی راک یا صندلی گهواره‌ای در مقایسه با صندلی‌های دیگر ازنظر ظاهری و کارایی متفاوت است. معمولاً استفاده از این محصول در موارد و فضاهای خاص صورت می‌گیرد ولی این امر باعث نشده که تنوع مدل‌های این محصول کم باشد. بدین ترتیب تقریباً بیشتر شرکت‌های سازنده مبلمان منزل و حتی اداری به سراغ ساخت نمونه‌های از این محصول رفته‌اند. تفاوت عمده صندلی راک یا گهواره‌ای با صندلی‌های عادی در طراحی پایه‌های آن است که به شکل منحنی در قسمت زیرین پایه‌های اصلی قرارگرفته است و امکان حرکت گهواره‌ای صندلی را به جلو و عقب فراهم می‌کند. البته نمونه‌های دیگری از این محصول نیز وجود دارد که پایه‌ای ثابت دارند و با استفاده از جک‌ها و لولاهایی که در محل اتصال نشیمن صندلی و پایه ثابت استفاده‌شده است حرکت رفت‌وبرگشت صندلی را ایجاد می‌کند. معمولاً پایه نمونه‌های ثابت به خاطر استحکامی که باید در قسمت زیرین داشته باشند از جنس فلز ساخته می‌شوند تا در استفاده‌های مکرر آسیب نبینند.

 

بسیاری بر این باورند که اختراع این محصول توسط بنجامین فرانکلین معروف (رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده امریکا) انجام‌شده است اما به اعتقاد تعداد زیادی از مورخان این صندلی در اوایل قرن هجدهم اختراع‌شده و از همان دوره مورداستفاده قرار می‌گرفته است. زمانی که بنجامین فرانکلین کودک بوده است!

این نوع صندلی را به خاطر حرکت گهواره‌ای که دارد در اصطلاح صندلی راک (rocking chair) یا صندلی گهواره‌ای می‌نامند.

 

هدف از اختراع این نوع صندلی نیز در ابتدا ایجاد حس حرکت گهواره کودک بوده است. ولی به‌مرورزمان استفاده از این صندلی رواج بیشتری پیدا کرد و کم‌کم صندلی راک در بسیاری از خانه‌ها راه یافت. در ادامه استقبال از این نوع محصول طرح‌های مختلفی از این صندلی در جهان ساخته شد به‌گونه‌ای که تمامی اقشار جامعه می‌توانستند این مدل صندلی را متناسب با بودجه و فضای خود در خانه و در کنار سایر مبلمان خانه داشته باشند.

از طرح‌های لوکس با چوب‌های گران‌قیمت گرفته تا طرح‌های ساده‌تر و با چوب‌های ارزان‌قیمت.

در حال حاضر استفاده از این صندلی رواج زیادی پیداکرده و نه‌تنها مادران برای آرامش بخشیدن به کودکان، بلکه تمامی سنین و اقشار برای استراحت و کسب حس آرامش و حتی در بسیاری از مواقع برای مطالعه از این صندلی استفاده می‌کنند.

 

به‌تازگی شرکت مبلمان اداری و منزل آفر به جهت رعایت حال مصرف‌کنندگان و تنوع بخشیدن به محصولات خود اقدام به طراحی و تولید صندلی راک هاوانا کرد که درواقع این صندلی، مدل گهواره‌ای مبل تک هاوانا محسوب می‌شود. در این نوع صندلی‌ها به لحاظ اینکه شخص بتواند حس آرامش را در خود احساس کند، پشتی‌های محصول بلند در نظر گرفته می‌شود تا شخص مصرف‌کننده بتواند به‌راحتی از آن استفاده کرده و به‌راحتی تکیه دهد. بنابراین برای طراحی این صندلی از پشتی و نشیمن مبل تک مدل هاوانا استفاده‌شده است که هم به لحاظ ظاهری بسیار زیبا و فاخر است و هم به لحاظ یک‌تکه بودن و بلندی پشتی و همچنین جادار بودن نشیمن از راحتی زیادی برخوردار است. وجود دسته‌های پهن در دو طرف این صندلی که اندکی به بیرون متمایل است، باعث می‌شود به‌راحتی دست شخص مصرف‌کننده روی آن‌ها قرارگرفته و در هنگام نشستن روی این صندلی، دست در بهترین حالت ممکن نسبت به بدن قرار بگیرد. نشیمن این صندلی با عمق 5 سانتی‌متر از فوم تزریقی 30 کیلویی ساخته‌شده است که نرمی خوبی دارد و در استفاده طولانی‌مدت باعث خسته شدن فرد و آسیب به کمر نمی‌شود. همچنین ساختار اصلی این صندلی از اسکلت فلزی ساخته‌شده است که توسط فوم تزریقی یکپارچه احاطه‌شده است. این فرمول ساخت صندلی در صنعت خودروسازی و برای ساخت صندلی‌های خودرو انجام می‌شود که باعث افزایش استحکام محصول و درنتیجه طول عمر بالای آن می‌شود. پایه‌های محصول و همچنین قسمت منحنی زیر پایه‌ها که باعث حرکت گهواره‌ای می‌شود نیز از چوب راش گرجستان تهیه‌شده است که از بهترین نوع چوب‌ها در تولید مبلمان محسوب می‌شود. در بیانی مختصر می‌توان گفت مبلمان اداری و منزل آفر برای اولین بار در ایران در طراحی و ساخت صندلی راک، از بدنه‌ی مبل استفاده کرده‌اند. ایجاد حس راحتی هنگام نشستن روی مبل و استفاده از صندلی راک به‌صورت هم‌زمان می‌تواند نکته‌ی متمایزکننده صندلی راک هاوانا با سایر صندلی‌های راک باشد. در تجربه‌ای که مصرف‌کنندگان در استفاده از این صندلی راک داشتند، همگی به این نکته اذعان داشتند که این صندلی کاملاً روان و راحت است و تجربه کامل استفاده از یک صندلی راک راحت و جادار با حرکت گهواره‌ای نرم و راحت را بعد از استفاده از صندلی راک مدل هاوانا داشته‌اند. با توجه به قیمت محصولات مشابه در بازار و جنس و دوام این محصول می‌توان به‌جرئت گفت که صندلی راک مدل هاوانا در بهترین حالت ازنظر قیمت قرار دارد. این محصول توسط مبلمان اداری و منزل آفر سه سال ضمانت شده است و با توجه به تنوع رنگی آن، می‌تواند به‌راحتی با هر فضا و ترکیب رنگی، هماهنگ شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *