مقاله

گزارش نمایشگاه بین‌المللی هومکس 98

 

بیست و هشتمین نمایشگاه مبلمان منزل که نام دیگر آن هومکس 2019 است در حالی برگزار شد که کمتر کسی فکر می‌کرد استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آید. نمایشگاه مبلمان منزل که بعد از نمایشگاه صنعت ساختمان و تقریباً هم‌تراز با نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه صنایع غذایی و الکامپ، از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین نمایشگاه‌ها در ایران به شمار می‌آید همه‌ساله در مردادماه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. امسال نیز به‌مانند سال‌های قبل هومکس 2019 در مردادماه و در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد. امسال برگزاری نمایشگاه مبلمان منزل بر عهده شرکت بانیان امید بود که مدیریت آن را آقای صالح سپاس‌دار به عهده‌دارند. این نمایشگاه از 15 تا 18 مردادماه و از ساعت 10 صبح تا 18 برگزار شد که به علت استقبال خوب هم‌میهنان گرامی، دو روز آخر آن‌که روزهای پنجشنبه و جمعه بود با تمدید ساعت بازدید روبرو شد. استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که تقریباً تمامی سالن‌های نمایشگاه درگیر برگزاری آن بودند. در ابتدا و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، تصور استقبال خوب از این نمایشگاه سخت بود. ولی پس از برگزاری دیده شد استقبال از این نمایشگاه به‌خوبی صورت گرفت و هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان و هم فروشگاه داران در شهرهای مختلف، با حضور پرشور خود در نمایشگاه خط باطلی روی تصورات غلط کشیدند به‌طوری‌که به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه مبلمان و دکوراسیون، نمایشگاه هومکس 2019 در بهترین حالت ممکن برگزار شد.

 

در این نمایشگاه طبق روال همیشگی شرکت‌های معتبر و مطرحی شرکت داشتند که بیشتر این شرکت‌ها پیشینه طولانی در تولید مبلمان منزل دارند. این نمایشگاه تشکیل‌شده بود از محصولات حوزه مبلمان شامل: مبلمان کلاسیک و استیل، مبلمان مدرن و راحتی، مبلمان آشپزخانه، مبلمان کودک و نوجوان، سرویس خواب و تخت، کالای خواب، بوفه و ویترین و تعدادی از محصولات مرتبط به حوزه مبلمان که ذکر نام آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. نباید تصور داشت که این نمایشگاه فقط به همین موارد ختم می‌شود. چراکه امروزه مشاغل و شرکت‌های زیادی در ارتباط و درگیر تولیدکنندگان مبلمان و دکوراسیون هستند. حضور شرکت‌های خدمات اینترنتی، طراحان دکوراسیون و مبلمان، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغاتی و بسیاری از مشاغل و حرفه‌های دیگر که همه با دکوراسیون و مبلمان عجین شده‌اند، نمایشگاه هومکس 2019 را به عرصه باشکوهی از رویارویی و تبادل‌نظر این مشاغل تبدیل کرده بود.

همچنین اشخاص صاحب نامی از این نمایشگاه بازدید داشتند که از آن جمله می‌توان از مهندس محمدرضا مودودی، معاون وزیر صمت و ریاست سازمان توسعه تجارت ایران نام برد. حضور این‌گونه افراد در نمایشگاه‌های ایران می‌تواند انگیزه و شوق تولیدکنندگان و ارائه‌دهنده خدمات را برای ارائه خدمات و محصولات بهتر و باکیفیت‌تر ترغیب کند.

 

با نگاهی اجمالی به نقشه نمایشگاه بین‌المللی تهران درمیابیم که مهم‌ترین سالن‌های برگزاری نمایشگاه، سالن‌های 5، 6، 7، 8 و 9، 10 و 11، 38، و خلیج‌فارس و میلاد هستند که این اتفاق در مورد نمایشگاه هومکس 2019 هم تکرار شد و شرکت‌های صاحب‌نام و برتر حوزه تولید مبلمان در این سالن‌ها حضور داشتند. مبلمان آفر نیز طبق روال سال‌های گذشته، در سالن میلاد و در فضایی به وسعت 180 مترمربع حضور پیدا کرد و جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشت .محصولاتی در حوزه مبلمان راحتی و مدرن و همچنین مبلمان آشپزخانه. در ماه‌های اخیر تمرکز مجموعه آفر روی تولید محصولاتی با شکل و فرم جدید و امروزی و با توجه به نیاز جامعه بوده است. همچنین در این نمایشگاه از چند محصول جدید نیز رونمایی شد که به‌عنوان‌مثال از میان آن‌ها می‌توان به ست مبل هفت نفره مدل الیانا اشاره کرد که با شکل و فرم زیبا و خاص خود نظرات زیادی را به خود جلب کرد. در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از این محصولات در اختیار شما مخاطبین محترم قرار خواهد گرفت. نکته مهم و حائز اهمیت در این میان این است که در طول مدت چهار روز نمایشگاه، غرفه محصولات آفر بازخورد خوبی را از محصولات خود گرفت و به گفته بسیاری از مخاطبین محترم، محصولات شرکت آفر طراحی بسیار خاصی داشته و بسیار کاربردی نیز هستند. به‌طور مثال مبل تخت شو مدل هیپنوز موردتوجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و توانست نظرات بسیاری را جلب کند و به‌نوعی یکی از محصولات پرفروش مبلمان آفر در این نمایشگاه باشد. این محصول که به‌تازگی توسط مبلمان اداری و منزل آفر ثبت طرح صنعتی شده است، از طراحی خاص و ویژه‌ای برخوردار است و نیز بسیار کاربردی خواهد بود. علی‌رغم وزن سبک و راحتی زیاد، به‌عنوان مبل تخت شو، از استحکام خوبی نیز برخوردار است. مثال دیگری که از آن می‌توان نام برد صندلی راک مدل هاوانا است. این محصول نیز موردتوجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت. راحتی این محصول هنگام نشستن روی آن، صندلی راک مدل هاوانا را به محصولی خاص تبدیل کرده است. درواقع می‌توان گفت صندلی راک هاوانا اولین صندلی راکی هست که در ساخت آن از بدنه‌ی مبل استفاده‌شده است. به همین دلیل بسیار نرم و راحت بوده و در استفاده طولانی‌مدت خستگی ایجاد نمی‌کند.

 

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، نمایشگاه هومکس 2019 هم به اتمام رسید و این نمایشگاه به برگ دیگری در دفتر خاطرات مبلمان اداری و منزل آفر تبدیل شد که نتایج خوب آن می‌تواند نقطه قوتی برای ادامه راه خدمت‌رسانی به هم‌میهنان گرامی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *