مقاله

آشنایی با مبل تختخواب‌شو مدل هیپنوز

 

کوچک شدن فضاهای مسکونی باعث شده است که استفاده از مبلمان کم جا رواج بیشتری پیدا کند. مبل‌های تختخواب‌شو یکی از این محصولات است که به‌تازگی در بسیاری از منازل مورداستفاده قرار می‌گیرد. حتی در محیط‌هایی مانند شرکت‌های خصوصی هم برای استراحت‌های کوتاه‌مدت از این نوع مبلمان استفاده می‌شود. شاید کارایی اصلی مبل تختخواب‌شو در مراکز درمانی و بیمارستانی باشد و شروع استفاده از این محصول را بتوان از این محیط‌ها در نظر گرفت. به دلیل کوچک بودن فضاهای درمانی و در برخی موارد لزوم همراهی بیمار در شبانه‌روز، استفاده از مبل تختخواب‌شو رواج پیدا کرد تا همراه بیمار بتواند در ساعاتی که در کنار او حضور دارد به استراحت بپردازد. به دلیل مناسب بودن این شیوه و همچنین قیمت خرید پایین‌تر مبل تختخواب‌شو نسبت به خرید هردو محصول تخت و مبل به‌صورت هم‌زمان و همچنین کارایی دوگانه آن، استفاده از این محصول به فضاهای دیگر نیز راه پیدا کرد. موارد استفاده از مبل تختخواب‌شو به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. این محصول به‌نوعی به پای ثابت دکوراسیون فضاهای مختلف تبدیل‌شده است. اگر ویلا و یا اقامتگاهی دارید که از آن در روزهای محدودی استفاده می‌کنید، مبل تختخواب‌شو می‌تواند گزینه مناسبی برای این مکان باشد. اگر در خانه‌تان اتاق مهمان وجود دارد و یا دوست دارید که فضایی را برای پذیرایی از مهمان در خانه داشته باشید می‌توانید به گزینه مبل تختخواب‌شو فکر کنید. حتی در فضای نشیمن و جلوی تلویزیون و برای تماشای طولانی‌مدت برنامه‌های تلویزیونی هم می‌توانید از مبل تختخواب‌شو استفاده کنید تا به‌راحتی و خیلی سریع بتوانید تغییر وضعیت داده و برنامه خود را از دست دهید. درواقع با انتخاب مبل تختخواب‌شو دو محصول را باهم و با هزینه یک محصول در اختیاردارید. امروزه با گسترش استفاده از مبل تختخواب‌شو شاهد ایجاد تنوع در طراحی و ابعاد این محصول برای استفاده در فضاهای مختلف و همچنین تمرکز تولیدکنندگان روی تولید مبل تختخواب‌شو هستیم. در این مقاله یکی از جدیدترین مدل‌های مبل تختخواب‌شو را که توسط مبلمان آفر طراحی و تولیدشده است را به شما معرفی کرده و درباره خصوصیات آن صحبت خواهیم کرد.

 

هیپنوز شکل دیگری از کلمه‌ی هیپنوتیزم در زبان آلمانی و به معنی خواب است. مبل تختخواب‌شو مدل هیپنوز از فریم چوبی از جنس راش گرجستان ساخته‌شده است و روی آن با تشکی که قابلیت جدا شدن دارد پوشانده شده است. مبل تختخواب‌شو مدل هیپنوز با سایر مبل‌های تختخواب‌شو موجود در بازار اندکی تفاوت دارد. این تفاوت در چند بخش نمایان است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

اولین تفاوت را می‌توان در جنس بدنه و اسکلت مبل تختخواب‌شو هیپنوز پیدا کرد که از چوب راش گرجستان ساخته‌شده است. برخلاف سایر مدل‌های تختخواب‌شو که از فریم فلزی ساخته‌شده است. استفاده از چوب در ساخت این مبل چند مزیت خواهد داشت. یکی از این مزایا پایین آمدن وزن نهایی محصول ساخته‌شده در مقایسه با سایر مدل‌های تختخواب‌شو است. همچنین محصولات چوبی هماهنگی بیشتری با سایر اجزای مبلمان دارد و فضا را گرم و با طراوت می‌کند که به همین واسطه مبل تختخواب‌شو هیپنوز می‌تواند راحت‌تر با سایر اجزای مبلمان موجود در منزل یا محل کار هماهنگ شود. استفاده از چوب در ساخت این تختخواب‌شو باعث نشده تا مقاومت و استحکام محصول پایین بیاید. برخلاف تصورات موجود، این محصول مقاومت بالایی در استفاده‌های طولانی‌مدت داشته و برای مصارف روزمره بسیار مناسب است.

 

تفاوت دیگر موجود در این محصول شکل ظاهری آن است که در مقایسه با مدل‌های دیگر موجود در بازار یک شکل خاص محسوب می‌شود. این مبل دارای دودسته در دو طرف خود است که هنگام تبدیل‌شدن به تختخواب بازشده و با نشیمن هم‌سطح می‌شوند. درواقع این محصول یک مبل دونفره است که پس از باز شدن دسته‌ها به یک تختخواب یک‌نفره تبدیل می‌شود. نشیمن و تشک این محصول بسیار نرم و منعطف است و این قابلیت را دارد که به‌راحتی از بدنه‌ی اصلی جدا شود. این خاصیت می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به امکان نظافت کردن راحت محصول اشاره کرد. همچنین مصرف‌کننده می‌تواند به‌راحتی روکش‌های موردنظر خود را روی تشک قرار دهد و از کهنه  و کثیف شدن تشک در استفاده‌های مکرر جلوگیری کند. این کار باعث بالاتر رفتن عمر تشک می‌شود. جک‌های تنظیمی استفاده‌شده در این محصول به‌صورت سه مرحله‌ای طراحی‌شده است و سه حالت مختلف می‌توانند داشته باشند که یک حالت آن مربوط به زمانی است که دسته‌ها با نشیمن هم‌سطح شده و مبل به حالت تختخواب تغییر شکل می‌دهد. دو حالت دیگر در شکل مبل استفاده می‌شوند.

 

نشیمن و پشتی این محصول می‌توانند تنوع رنگی بالایی داشته باشند. درواقع استفاده از پارچه‌های مبلی باکیفیت در این محصول باعث شده تا تنوع رنگی استفاده‌شده در آن نیز بسیار بالا باشد. امکان انتخاب رنگ‌های متنوع و دلخواه به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی مبل تختخواب‌شو خود را با وسایل دیگر موجود در دکوراسیون هماهنگ کنید. پشتی از ویسکوز پر شده است که باعث می‌شود نرمی و راحتی خوبی داشته باشد. خاصیت دیگر ویسکوز این است که در طولانی‌مدت تغییر شکل نمی‌دهد و همواره شکل ظاهری و نرمی اولیه خود را حفظ می‌کند. در کل با محصولی روبرو هستیم که می‌تواند سازگاری زیادی با مبلمان و سایر وسایل موجود در دکوراسیون خانه و حتی محیط‌های اداری داشته باشد. راحتی تبدیل‌شدن از مبل به تختخواب، مزیت بزرگی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت. حتی کودکان و سالمندان نیز با کمترین نیرو می‌توانند این مبل را به حالت تختخواب تبدیل کنند. همچنین وزن سبک محصول امکان این را به شما می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید آن را جابجا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *