مقاله

بیخودی‌های بدرد بخور

 

این مقاله در مورد آن دسته از محصولاتی است که در نگاه اول بسیار دوست‌داشتنی به نظر می‌آیند و اکثر بازدیدکنندگان و خریداران مبل و حتی رهگذرانی که قصد خرید مبل ندارند را نیز به خود جلب می‌کند. این دسته محصولات به نام مبل تک در بازار معروف هستند و اولین سؤالی که بازدیدکنندگان ممکن است پس از دیدن این محصولات بپرسند این است که آیا این مبل‌های تک، دونفره و سه نفره هم دارند؟

پاسخ بسیار کوتاه است، خیر! این محصولات همان‌طور که از نامشان پیداست مبل تک هستند و نباید دنبال دونفره و یا سه نفره آن باشید.

پاسخ ممکن است دوست‌داشتنی نباشد و حتی ممکن است باعث ایجاد یاس در سؤال‌کننده شود ولی نگرانی خاصی ندارد چون این مبل‌ها آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی‌اند که خریداران مبلمان به‌راحتی از کنار آن عبور نخواهند کرد و بلافاصله سؤال دوم را مطرح می‌کنند.

پس حالا که دونفره یا سه نفره ندارند کاربردشان چیست؟

پاسخ این سؤال دیگر نه یاس برانگیز است و نه کوتاه.  مقاله‌ی ما نیز از اینجا و با پاسخ به این سؤال آغاز خواهد شد.

لازم به توضیح است ازآنجایی‌که این مقاله برای استفاده در رسانه مبلمان اداری و منزل آفر نوشته‌شده است ما در تمام مثال‌ها و عکس‌ها از محصولات تولیدشده توسط این شرکت استفاده می‌کنیم.

مبل تک از قرون 17 و 18 در قاره اروپا و امریکا و باهدف کامل شدن ست مبلمان طراحی و تولید شد که بیشتر موردتوجه افراد مشهور و ثروتمند و مدتی بعد تهیه‌کنندگان فیلم‌های هالیوودی قرار گرفت. این محصول با ایجاد تغییراتی در طی سالیان متمادی به‌تدریج مدل‌های مختلفی را به خود دید و به این شکل امروزی تکامل یافت. امروزه مدل‌های متنوعی از این محصول در سرتاسر جهان و توسط شرکت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود که با توجه به ابعاد، شکل ظاهری و حتی جنسی که در ساخت آن به‌کاررفته است، کاربردهای متفاوتی نیز دارد.

نشیمن و پذیرایی:

کاربردهای این محصول در منزل بسیار زیاد است. شاید استفاده از 2 عدد مبل تک در کنار شومینه و یا پنجره در قسمت پذیرایی و یا نشیمن منزل به همراه یک میز جلومبلی مناسب، محیط خانه شما را دگرگون کند. این مجموعه هم برای جلسات و گپ‌های دونفره فوق‌العاده مناسب است و هم برای نوشیدن چای و یا قهوه و یا گاهی اوقات برای خواندن کتاب و یا مجله موردعلاقه‌تان می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دومین کاربرد چشمگیر این قبیل محصولات همراهی آن‌ها با مبلمان ، کاناپه راحتی و یا مبل ال شما است. مخصوصاً در خانواده‌های پرجمعیت که در مهمانی‌ها همیشه مشکل کمبود فضا برای نشستن را دارند این مبل‌های تک می‌تواند کمک بزرگی به‌حساب بیاید. بسیار زیبا و دوست‌داشتنی خواهد بود که شما یک یا دو عدد از این قبیل مبل‌ها را برای اتاق تماشای تلویزیون خود در نظر بگیرید که مناسب برای همراهی مهمانتان است و حس خوبی از میزبانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

اتاق‌خواب:

معمولاً تمامی افراد مجرد دوست دارند که یک عدد مبل در اتاق‌خواب خود داشته باشند برای خواندن کتاب، صحبت کردن با تلفن ، تماشای تلویزیون و حتی تکمیل دکوراسیون اتاق و یا گاهی اوقات استفاده جلوی کنسول بازی. حتی افراد متأهل و زوج‌ها هم می‌توانند از مبل تک در اتاق خود استفاده کنند که کاربردهای زیادی می‌تواند برای آن‌ها داشته باشد.

اتاق کودک:

مطمئناً نوزادها تا سن 3 سالگی با توجه به نیازها و اقتضای سنشان نیاز دارند تا پدر و مادرها ساعت‌های مختلف و متمادی را کنار آن‌ها باشند. و یا حتی پرستاران بچه که برای مراقبت از نوزادان باید ساعت‌های زیادی را کنار آن‌ها بمانند. به همین دلیل وجود یک عدد مبل تک برای نشستن این افراد در اتاق نوزادان و خردسالان یکی از اصلی‌ترین نیازها است. با توجه به فضای اتاق نوزادان و کودکان می‌توان از انواع مبل‌های تک در ابعاد مختلف استفاده کرد تا فضای مفید و اصلی اتاق اشغال نشود.

 

فضاهای اداری، تجاری و خدماتی:

تا این قسمت از مقاله ما درباره کاربرد مبل تک در فضای خانگی و منزل صحبت کردیم. مبل تک محصولی است که علاوه بر فضاهای خانگی در فضاهای اداری و تجاری هم قابل‌استفاده است. در بعضی از مدل‌ها کافی است روکش محصول را مناسب با فضای اداری انتخاب کنید. به همین سادگی محصولی که در فضای خانگی استفاده می‌شده است مناسب فضای اداری می‌شود. از کاربردهای این مدل مبل‌ها موارد زیادی را می‌توان نام برد. در مراکز خرید و حتی در فروشگاه‌ها برای استراحت کوتاه‌مدت مشتریان. در فضاهای خدماتی برای زمانی که مشتری باید برای گرفتن خدمات موردنظر دقایقی را منتظر بماند. و حتی در مطب پزشکان به‌عنوان محل نشستن بیمار، این مبل‌های تک قابل‌استفاده هستند.

 

کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها:

در بسیاری از کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها هم از این نوع مبل‌های تک استفاده می‌شود. فضایی دنج و راحت برای استراحت کوتاه‌مدت افراد و نوشیدن چای و یا صحبت با افراد دیگر که در کافه‌ها بسیار رواج دارد. به‌راحتی و با استفاده از چند مبل تک می‌توان این فضای دنج و راحت را برای مشتریان در کافه‌ها ایجاد کرد. مبلمان اداری و منزل آفر کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی را با مدل‌های مختلف مبل تک خود تجهیز کرده است که اطلاعات دقیق‌تر این فعالیت‌ها را می‌توانید در صفحه پروژه‌های سایت آفر مشاهده کنید.

 

2 دیدگاه در “بیخودی‌های بدرد بخور

  1. علیرضا فلاح گفت:

    عالی بود ممنون از اطلاعات خوبتون

  2. س.ثابتى گفت:

    عالى بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *