مقاله

راه‌هایی برای زیباتر شدن خانه‌ای که اجاره کرده‌اید

 

به دلایل زیادی همه مردم نمی‌توانند خانه‌های بزرگ و یا دلخواه سلیقه خود اجاره کنند. خانه‌های اجاره‌شده در اکثر مواقع ممکن است کوچک باشد یا نور مناسبی نداشته باشد. کمبود فضای کاربردی و امکانات نیز می‌تواند از مواردی باشد که در این خانه‌ها به چشم می‌خورد. قدیمی بودن خانه، کهنه بودن قسمت‌هایی مانند دستگیره‌ها، رادیاتور و یا مشکلاتی ازاین‌دست باعث می‌شود از سکونت در این خانه‌ها لذت کافی برده نشود. در این مطلب سعی بر آن داریم تا راه‌هایی را به شما پیشنهاد دهیم برای استفاده بهتر از خانه‌های اجاره‌ای و لذت بردن از آن‌ها.

البته این را هم باید در نظر گرفت که این تغییرات بهتر است در شکل و شمایل اصلی ساختمان نباشد زیرا اکثر صاحب‌خانه‌ها با این کار موافق نیستند و تمایلی ندارند که شکل اصلی خانه تغییری داشته باشد. همچنین دست بردن در ساختار اصلی ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. درنتیجه این تغییرات بهتر است در دکوراسیون خانه و وسایل مورداستفاده اتفاق بیفتد.

 

از پرده‌های بامبو (حصیر) استفاده کنید:

استفاده از پرده‌های بامبو که در کشور ما به حصیر معروف‌اند جلوی پنجره‌ها می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای طراوت بخشیدن به فضا باشد. این پرده‌ها بسیار ارزان‌قیمت هستند و از روزگار قدیم در خانه‌ها استفاده می‌شده است. وجود حصیر در خانه علاوه بر ملایم کردن تابش نور خورشید به خانه باعث به وجود آمدن حس خوبی در خانه می‌شود. در قدیم از این حصیرها در حیاط خانه‌ها استفاده می‌شد و به هنگام تابستان با خیس کردن آن‌ها حس تازگی به خانه و حیاط القا می‌شد.

 

دستگیره‌های کابینت را عوض کنید:

باز و بستن درب کابینت اتفاقی است که در طول روز به میزان زیادی تکرار می‌شود. همچنین نمایی که دستگیره کابینت به آشپزخانه می‌دهد در بسیاری از موارد آن‌قدر زیاد است که نو کردن آن‌ها به زیبایی فضای آشپزخانه و ایجاد حس تازگی کمک شایانی خواهد کرد. پس با اندکی هزینه می‌توانید تغییرات بزرگی را در محیط آشپزخانه خود ایجاد کنید.

برای دیوارها از تابلو و برچسب استفاده کنید:

خانه‌های اجاره‌ای معمولاً استهلاک زیادی در قسمت دیوارها دارند و خرابی یا بدرنگی قسمتی از دیوار، می‌تواند چهره‌ی خانه را زشت کند ولی شما با کمترین هزینه و استفاده از تابلو و برچسب‌های زیبا می‌توانید این قسمت‌های خراب و یا بدرنگ را بپوشانید. این کار زمان کمی هم از شما خواهد گرفت ولی نتیجه‌ای که برای شما دارد باورنکردنی خواهد بود.

 

از یک سردوش جدید برای حمام استفاده کنید:

استفاده از یک سردوشی جدید برای حمام که به‌راحتی قابل تعویض است و قیمت زیادی هم ندارد باعث ایجاد تغییرات زیادی در فضای حمام خواهد داشت. این مورد ممکن است در نگاه اول به چشم نیاید ولی بعد از نو کردن سردوشی متوجه اهمیت موضوع خواهید شد.

از گیاهان استفاده کنید:

با اندکی جستجو در فضای مجازی و یا سر زدن به گلخانه‌ها با گیاهان آپارتمانی آشنا خواهید شد. بسیاری از این گیاهان احتیاجی به مراقبت‌های زیاد و حتی نور مستقیم خورشید ندارند و اتفاقاً باعث تصفیه شدن هوای خانه خواهند شد. وجود گل و گیاه در خانه طراوت خاصی به فضای مسکونی می‌دهد، پس تا جایی که امکان دارد در خانه خود از گل و گیاه استفاده کنید.

دیوارها را رنگ کنید:

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها از رنگ سفید برای دیوار خانه‌ها استفاده می‌کنند. رنگ سفید باوجود روشن بودن بعد از مدتی کثیف خواهد شد و همچنین حس سردی به فضای خانه القا می‌کند. می‌توانید با اندکی هزینه رنگ تعدادی از دیوارها را به رنگ دلخواه تغییر دهید تا در خانه حس آرامش و راحتی داشته باشید.

 

عوض کردن کلید و پریزهای خانه:

این هم از مواردی است که با هزینه کم اجرایی می‌شود ولی تأثیر شگرفی در نمای خانه خواهد داشت. هرچه زیبایی دیوارها بیشتر باشد زندگی در آن فضا لذت بیشتری خواهد داشت.

استفاده از پوشش کف:

پوشش مناسب کف می‌تواند گرمی و سردی محل سکونت را تغییر دهد. کف راهرو و یا مابین مبل را با فرش و یا قالیچه‌های کوچک بپوشانید تا علاوه بر زیبایی محیط، گرمای خاصی به منزل خود ببخشید. حتی در بعضی از خانه‌ها برای کف آشپزخانه هم می‌توان از فرش، قالیچه و یا موکت استفاده کرد.

استفاده از نور مناسب:

یکی از مواردی که تأثیر زیادی در بهتر شدن فضا دارد استفاده از چراغ‌های زیبا، پرنور و کم‌مصرف است. چراغ‌های قدیمی و پرمصرف را با انواع کم‌مصرف و دکوراتیو عوض کنید تا تأثیر شگرف این تغییر را در زیباتر شدن فضای مسکونی خود ببینید.

 

عوض کردن شیرآلات:

گرچه این مورد ممکن است نسبت به گزینه‌های دیگر هزینه بیشتری داشته باشد ولی یکی از موارد تأثیرگذار در عوض شدن چهره منزلتان است. مخصوصاً در قلب خانه که آشپزخانه است. عوض کردن شیرآلات آشپزخانه و روشویی هم از جنبه نظافت و پاکیزگی محیط تأثیرگذار است و هم زیبایی منزلتان را بیشتر خواهد کرد.

استفاده از پارچه برای سقف و دیوار:

بسیاری از طراحان برای زیباتر شدن محیط و پوشاندن زشتی‌های دیوار و سقف از یک راه کم‌خرج و مفید استفاده می‌کنند که آن‌هم استفاده از پارچه برای پوشاندن سقف و دیوار است. اگر قصد رنگ زدن دیوار سقف را ندارید شما هم می‌توانید از این روش استفاده کنید. منظور از پارچه تمامی منسوجات است که شامل فرش و قالیچه هم می‌شود. یکی از راه‌های استفاده از فرش‌های قدیمی همین روش است که درواقع با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم زشتی و خرابی محل پوشانده می‌شود و هم از فرش‌های قدیمی‌تان استفاده می‌کنید.

دستگیره درها را عوض کنید:

وجود دستگیره‌های قدیمی و زنگ‌زده یا رنگ و رو رفته بیشتر ازآنچه تصور کنید در نمای داخلی نمایان است. بنابراین عوض کردن دستگیره‌ها راه مناسبی برای ایجاد تغییرات اساسی در فضای داخلی منزل است.

عوض کردن رنگ کابینت:

امروزه اکثر کابینت‌ها از ام‌دی‌اف ساخته‌شده‌اند. عوض کردن رنگ کابینت‌های ام‌دی‌اف به‌سادگی امکان‌پذیر است. به‌راحتی با استفاده از برچسب‌های رنگی می‌توانید رنگ کابینت و حتی سطح روی اپن را عوض کنید. این کار کمی تخصصی است و به خاطر ظرافتی که دارد شاید لازم باشد از کسی که توانایی انجام آن را دارد کمک بگیرید. اما درواقع تأثیر آن در زیبایی خانه بیشتر از تصورتان خواهد بود.

استفاده از کوسن‌های جدید:

از کوسن‌های بارنگ شاد استفاده کنید تا مبلمان‌تان نو به نظر بیاید. شاید فکر کنید این کار بی‌تأثیر است ولی به‌سادگی و با استفاده از چند کوسن زیبا، مبلمان قدیمی‌تان رنگ و بویی تازه می‌گیرد.

استفاده از لوازم دکوری:

با استفاده از لوازم دکوری می‌توانید زشتی‌های محیط را بپوشانید. مثلاً لوله‌های زشت و زنگ‌زده را با قرار دادن وسیله دکوری جلوی آن بپوشانید تا دیده نشود.

 

2 دیدگاه در “راه‌هایی برای زیباتر شدن خانه‌ای که اجاره کرده‌اید

  1. مهدی قاسمی گفت:

    سلام بسیار خوب و جامع بود دلم نیومد تشکر نکنم. ممنون

    1. مبلمان آفر گفت:

      سلام دوست عزیز
      مجموعه آفر خوشحاله که توانسته رضایت شما رو جلب کنه
      موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *