مقاله

معرفی صندلی چوبی طراحی شده توسط مارک نیوزون

 

صندلی چوبی توسط مارک نیوزون در ایتالیا طراحی و توسط شرکت Capellini به تولید رسیده است.

این صندلی از جنس چوب خیزران طبیعی روغن‌زده و در سال 1992 میلادی ساخته‌شده است.

 

صندلی چوبی که نام این محصول هم هست یک صندلی کوچک است که عناصر هنری و حس طبیعت را به محیط اطراف خود القا می‌کند. در این صندلی استفاده از خطوط منحنی زیبا و جنس طبیعی چوب خیزران شمارا به یاد طبیعت بکر جنگل و زیبایی آن می‌اندازد. در استفاده از این صندلی نگران ظرافت چوب‌های آن نباشید چراکه این ظرافت به‌وسیله چوب‌های محکم راش حمایت‌شده و خیالتان را از بابت استفاده طولانی‌مدت از این صندلی و توسط افراد سنگین‌وزن راحت می‌کند.

 

حال نگاهی کوتاه و اجمالی به طراح این صندلی می‌اندازیم. مارک نیوزون یکی از طراحان موفق و تأثیرگذار نسل خود است. او که از سن نوجوانی به خلق آثار هنری مشغول بوده، درزمینه‌های مختلف طراحی فعالیت دارد که طراحی این صندلی یک نمونه از هزاران ایده جالب و خلاقانه این طراح بزرگ است. او به طراحی وسایل و دکوراسیون خانگی و همچنین رستوران‌ها و استودیوها علاقه خاصی نشان داده است.

 

او در سال 1963 در سیدنی استرالیا از مادری یونانی زاده شد و چشم به جهان باز کرد. او سپس در شهرهای توکیو، پاریس و لندن زندگی و فعالیت داشته است. او در سال 1984 در رشته طراحی جواهرات و مجسمه‌سازی از دانشگاه هنر سیدنی فارغ‌التحصیل شد. همچنین در سال 1997 شرکت خود را بانام خود تأسیس کرد و در خلال آن پروژه‌های زیادی را انجام داد و طرح‌های زیادی خلق کرد.

 

این صندلی که از شاخص‌ترین طرح‌های نیوزون است با ابعاد مناسب و فرم ظاهری زیبایی که دارد مناسب اکثر فضاهای امروزی است و به‌خوبی با اجزای مختلف دکوراسیون هماهنگ می‌شود. گاهی وجود یک المان ساده در دکوراسیون تغییر شگرفی در ظاهر و بازدهی آن فضا ایجاد می‌کند و این المان از یک صندلی چوبی گرفته تا رنگ فضا می‌تواند متغیر باشد. باکمی دقت به اطرافمان متوجه می‌شویم که این المانها به‌خوبی خودنمایی می‌کنند. صندلی چوبی یکی از تاثیرگذارترین این موارد است.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی صندلی چوبی طراحی شده توسط مارک نیوزون

  1. اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید عالیییی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *