مقاله

گزارش بیست و هفتمین نمایشگاه مبلمان منزل (هافکس 2018)

 

همچون سال‌های گذشته، امسال نیز نمایشگاه مبلمان منزل در مردادماه برگزار شد. این نمایشگاه که چند سالی است توسط شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا (فیپکو) که وابسته به اتحادیه مبلمان نیز هست، هماهنگ و اجرایی می‌شود و به هافکس منزل معروف است در تاریخ 24 الی 27 مردادماه به مدت 4 روز و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه به همراه نمایشگاه هافکس اداری از پرطرفدارترین نمایشگاه‌های کشور در صنعت مبلمان ایران محسوب می‌شود. وسعت برگزاری نمایشگاه مبلمان منزل سال 97 به‌گونه‌ای بود که بالغ‌بر 20 سالن از این مجموعه را شامل می‌شد. همچنین شایان‌ذکر است که نمایشگاه مبلمان منزل از بزرگ‌ترین اتفاقات نمایشگاهی در طول سال است که نظران زیادی را به خود معطوف می‌کند. با گزارشی از نحوه برگزاری این نمایشگاه و معرفی شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور پیداکرده‌اند همراهتان خواهیم بود.

نمایشگاه هافکس منزل در چهار دسته‌بندی مختلف فعالیت می‌کند که شامل مبلمان مدرن و راحتی، مبلمان کلاسیک، کودک و نوجوان و تشک است و امسال نیز شرکت‌های معتبر در حوزه تولید مبلمان منزل، حضور فعالی در آن داشتند. این نمایشگاه که در روز بیست و چهارم مردادماه آغاز به کار کرد، توسط جناب آقای مهندس کلانتری معاونت محترم وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی به‌طور رسمی افتتاح شد و در روز شنبه بیست و هفتم مردادماه به کار خود پایان داد. ساعت بازدید از نمایشگاه هافکس منزل از ساعت 10 الی 18 تعیین‌شده بود ولی استقبال از این نمایشگاه به‌گونه‌ای انجام شد که در روزهای پنجشنبه و جمعه، مسئولان مجبور به تمدید ساعت بازدید از نمایشگاه شده و بازدیدکنندگان امکان این را داشتند که تا ساعت 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

مبلمان اداری و منزل آفر نیز در بخش مبلمان مدرن و راحتی در سالن میلاد (A38) حضور داشت و نظرات زیادی را به خود معطوف ساخت. ازجمله شرکت‌های دیگر حاضر در این نمایشگاه می‌توان به شرکت‌های نیلپر، کمجاچوب، مبلمان نقشینه، مبلمان ایتال فوم که در سبک مبلمان راحتی و مدرن حضور پیداکرده بودند و شرکت‌های ساحل چوب و بالسا اشاره کرد که در زمینه مبلمان کودک و نوجوان فعالیت دارند. همچنین در بخش تشک، شرکت‌های رویال خواب آسایش و تولیدی خوشخواب و در قسمت مبلمان کلاسیک، شرکت مانتل و گروه مبلمان اعتماد حضور داشتند. البته تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه 287 شرکت بودند که ذکر اسامی تمامی آن‌ها در حوصله این مقاله نمی‌گنجد. این اعداد و ارقام و نحوه برگزاری این نمایشگاه نشان‌دهنده پرطرفدار بودن آن است و حتی وجود گرمای زیاد هوا و مسافت طولانی مانع از حضور بازدیدکنندگان در این نمایشگاه نشد و خود این مطلب اهمیت مبلمان را برای خانواده‌ها نشان می‌دهد.

 

همان‌طور که اشاره شد شرکت آفر نیز در طبقه همکف سالن میلاد حضور داشت و محصولات زیادی را جهت معرفی به نمایش گذاشته بود. در این میان محصولات جدیدی هم وجود داشتند که برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شدند و شرکت آفر فروش رسمی این محصولات را از نمایشگاه مبلمان منزل شروع کرد. همچنین مبل تک هاوانا در مسابقه نمایشگاه شرکت داده شد که موفق شد امتیازات زیادی را در زمینه‌های خلاقیت و نوآوری و طراحی و تولید کسب کند. این مبل تک که در نمایشگاه هافکس اداری سال گذشته رونمایی شده بود مورد استقبال حداکثری قرار گرفت و توانست در بسیاری از بخش‌ها رقیبی جدی برای محصولات هم‌رده‌ی خود شود. به‌واسطه کاربرد چندگانه مبل تک هاوانا، هم در نمایشگاه مبلمان اداری و هم در نمایشگاه مبلمان منزل استقبال خوبی از این محصول به‌عمل‌آمده و افراد زیادی برای تجهیز فضای اداری یا خانگی خود اقدام به سفارش محصول فوق کردند. از دیگر محصولات جدید معرفی‌شده توسط شرکت آفر می‌توان به میز عسلی لورن اشاره کرد. این میز که با ارتفاع متفاوت از سایر محصولات طراحی و ساخته‌شده است، کاربردهای فراوانی می‌تواند داشته باشد و با توجه به جنس و طراحی خاص و ویژه‌اش، قیمت استثنایی هم دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای رقابت در این بازار باشد. البته میز لورن در دو اندازه دیگر هم تولید می‌شود که یکی کوتاه‌تر و هم‌ارتفاع میزهای عسلی است و دیگری در ابعادی بزرگ‌تر به‌عنوان میز ناهارخوری قابل‌استفاده است. مزیت طراحی میز لورن به گونه ایست که به‌راحتی می‌توانید آن را با سایر محصولات هماهنگ کنید. همچنین شرکت آفر در این نمایشگاه از دو محصول دیگر نیز رونمایی کرد که در آینده اطلاعات بیشتری از این محصولات منتشر خواهیم کرد. یکی از این محصولات صندلی پایه‌بلند مدل پاریس است. این صندلی مناسب برای استفاده در جلو میز بلند و یا اپن آشپزخانه است و به همین منظور به این نوع از صندلی‌ها، صندلی اپن هم اطلاق می‌شود. محصول دیگر، صندلی اپن گردان است که پایه‌های ثابتی دارد ولی نشیمن این صندلی گردان بوده و می‌تواند به‌صورت 360 درجه حول محور خود چرخش داشته باشد. این صندلی اپن نیز با استقبال زیادی روبرو شد و در اولین رونمایی خود موفق شد نظرات زیادی را به خود جلب کند.

 

این حجم از تولید و استقبال نشان‌دهنده قدرتمندی کشور عزیزمان در صنعت مبلمان و دکوراسیون است و با توجه به پیشرفت قابل‌توجه شرکت‌های داخلی در طراحی و تولید مبلمان اداری و منزل و تبدیل‌شدن کشورمان به قطب تولید مبلمان در منطقه، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های نه‌چندان دور، خبرهای خوشی در زمینه‌ی افزایش صادرات این دسته از محصولات به کشورهای هم‌جوار و حتی نقاط دورتر از آن شنیده شود. و در آخر ضمن تشکر از زحمات شبانه‌روزی مسئولین در جهت برگزاری این نمایشگاه، آرزو داریم رویدادهای پیش رو با استقبال دوچندان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان روبرو شود و جایگاه شرکت‌های تولیدکننده مبلمان اداری و منزل که سهم زیادی در توسعه اقتصادی کشور دارند به مرتبه‌ی شایسته خود بازگشته و این شرکت‌ها بتوانند همانند سنوات گذشته بدرخشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *